KASTAMONU BRİÇ SPOR KULÜBÜ

Zayıf sanzatu

Zayıf sanzatu

 10-12   OP   Zayıf  NT 

 1.2.3.pozisyonda zonsuzken kullanılır,(diğer durumlarda 15-17)  

   Zayıf Nt açanda 6 kart minör, 5 kart major, veya  5422 ( major 4 kart)  olabilir.

 

· Zayıf sanzatu kullanırken sanzatu rebidleri:

 1m - 1M

 1NT     =   13-16  OP
 2NT     =   17-19  OP 

1 NT AÇIŞINA CEVAPLAR 

1NT       2  CL  Zona kadar forsing
              2
  D    Davet elleri
              2
  H    5Kör 0-13 OP 
              2
  S    5Pik 0-13 OP  
              2NT   3CL
'ye transfer, tek renkli herhangi el blokatif veya  kuvvetli herhangi bir tek renkli o renkten keykart  sormak  için 
              3CL
   İki renkli minöre dayalı blokatif el.
              3
 D    5-5 major herhangi kuvvette ( major seç, açan 3major veya 4 major diyebilir, cevaçı sonra KK sorabilir)
              3
 H    Davet 6 kart
              3
 S     Davet 6 kart
              3NT   Oynamak için
              4
 CL   İki renkli minöre dayalı blokatif el
              4
 D     5-5 major, zon seç
              4M     Oynamak için 

  • 1NT  -  2 D   SEKANSI

1N         2D
  ? 

2 H          4'lü kör,4lü pik olabilir,min el,5'li kör kötü el olabilir
2S            4'lü pik, min el,5'li pik kötü el olabilir.
2NT         4 kart major yok, min el
3 CL        Max el ,4 kart major var
3 D     Max el,4 kart major yok,(5-3 major fiti için)
3 H           5 kör 
3 S            5Pik 
3NT          3NT oynamak isteyen el
1NT-2major sekansında rakip konuşursa:

1NT -2 MAJOR SEKANSI 

1N       2Major
  ?     

4 kart min ile 3Major

4 kart max ile 2NT

3 kart max ile herhangi RENK

3 kart min ile pas.
2 kart ile pas

1N    P     2H       2 S   



2NT  =4kart  fit max                                           
3
 H  =4 kart fit min                                                
Yeni renk =3 kart tutuş, iyi 4'lü veya 5li renk    
Kontr= 3 kart tutuş, max ( defansif el)    

Yer darlığı olursa ;1NT   2H  3D  ? (kontr=3 kart, 3= 4 kart) gösterir.                          

Rakip renkle araya girdiğinde Lebensohl geçerlidir. 4Majorler oynamak için.


 1N    P       2 H       Kontr

Sürkontr   = 3 kart tutuş ,defansif  el, max  

2NT         = 4 kart max

3H            = 4 kart fit  min

Yeni renk  =  3 kart tutuş,  iyi dörtlü veya5'li renk


Nt açan minörlerle ilgili konuşma yaptığında cevapçı 5'li majoru olan ellerle majorunu okur, soruşturmaya devam etmez. 

CEVAPÇININ İLERİ KONUŞMALARI:

  • Cevapçının 2 seviyesinde veya sıçramadan 3 seviyesinde veya yeni renkten veya ortağın renginden sıçrıyarak 3 seviyesinde röleden çıkması doğal konuşmadır.
  • Cevapçının zon konuşmaları (3NT, 4Major, 5Minör) herzaman oynamak içindir.

Sıçramalı veya sıçramasız  4 Tref ve 4Karo herzaman O RENKTEN KK sorusudur.(Major şilemlerinde ya 4Nt ile as sorulur, veya 4Tref ve 4Karo İLE YALANCI  KK YAPILIR. 

1NT                 2 CL
3D( 3433 )       3 H körler
                        3
 S pikler
                        4
 CL  trefler KK
                        4
 D karolar KK


1N       2 CL

3S  (3334) 
                      4CL
Trefl üzerinden
                      4
 D  Karo üzerinden
                      4M oynamak için 
 

1NT             2CL
2 D              2H
3CL             4 D   Karo üzerinden kk


1NT             2CL

2 D               2H
3 CL             3D
3S( 2443)     4 CL  Trefl üzerinden kk 
                     4
 D    Karo üzerinden kk
 
1N   2CL

2D   2H
3D   3Hkoz kör,  açan cue-bid eder veya kötü elle 4H der.
        3
 S koz pik, açan cue-bid eder veya kötü elle 4S der. 

  • 1N  -     2N   sekansı

3 CL      Pas    trefler blokatif
                        3D
    karolar blokatif 
                        3
 H   "
                        3
 S "
                        4
 CL Trefl üzerinden KK
                        4
 D    Karo üzerinden KK
                        4
 H    Kör üzerinden KK
                        4
  S    Pik üzerinden KK 

Rakip 1NT 'ya kontr  atarsa; 
( Twisted Swine kaçışı )


1NT-(Dbl)-? 

     Pas =  Açan Sürkontr demek zorunda, sonra

               2 CL= CL+ D
               2D   =  D  + S
               Pass = Oynamak için 
Açan ,sağ rakip konuşursa Dbl = 4+D,karodan yarışmak için...
 
 

     Rdbl = 2CL'e transfer , tek renkli el gösterir
         sonra
               Pass = Trefler
               2D,2H = doğal tek renkli
               2 S      = zayıf pikler doğal
               3any    = strong, forcing, natural 1-suiter 

     2CL=  trefl ve bir major
        cevaplar;
               2D = doğal
               2H = pas geç veya düzelt
               Kontr gelirse pas oynamak içindir

     2D    = D+ H

     2H    = H+ S

     2S     = 6 kart pik iyice el , açan yükseltebilir

     2NT  = İki renkli çok dağılımsal el 

     3renk = Blokatif

 1NT  Kontr  Pas ( kuvvetli) .........rakipler renk konuştu
2CL, 2D, 2H dahil cevapçının attığı kontrlar negatif, 2S ve üzerinde ceza 

* Zayıf Sanzatu kaçışı  şu iki durumda da uygulanır
        1. Kuvvetli Sanzatu sekansında biz zonda rakip zonsuz iken  1NT - Dbl - ?
        2. Rakip oyun açıp biz 1NT ile araya girince  1renk - 1NT - Dbl - ?
 

1NT balance pozisyonunda kontrlanırsa   ( 1NT   P    P   Dbl ) 

      açan ;
      - 5+  rengini okur, diğer durumlarda pas geçer

      cevapçıya giderse;
        1.   Sürkontr  = scrambling ( 4 kart fit bulmak üzere kaçış)
        2.   2 renk 5+ renk  oynamak için
 

Rakip renkle araya girerse( 2'S ye kadar) :kontrlar negatif 
2S ve üzeri ceza
Transfer ve texas kullanılmaz. Lebensohl var.
 örn  1N   P   P    2H       1N   2H  Kontr = negatif
        P     P   Kontr = negatif

   
  1Nt   P   P  2S
    P     P   Kontr =ceza


1NT – 2CL  sekansına  mühahale  gelirse;


Kontr;
 1NT    P       2CL    Dbl
   ?
Soruşturma biter
Pas   = aşağıdaki konuşmalar yapılamıyorsa
Rdbl;  Sürkontrlu 2trefl oynama isteği
Yeni renk ; doğal
3CL       Trefl  kısa
 

Renk;
1NT    P       2CL    2x
 ?
Soruşturma biter

Dbl; Ceza
Pas; söylenecek birşey yok
Nt; Doğal
renk; Doğal


 1NT     P      2CL      P
  x        Dbl      ?


Soruşturma biter.
Rdbl     Oynamak için
Pas       forsing,  stoper sorar, açan durdurucu ile Nt  veya  redbl ( oynamaya meyil var ) yanıtı verir

 

  • 1NT  2 CL SEKANSI


1N – 2CL
 ?


2D         -  4+ H
2H         -  4+  Pik
2S         -  44 - 54 minör elleri
2NT      -  5+ CL
3CL      -  5+ D
3D         -  3 4 3 3
3H         -  4 3 3 3
3S          -  3 3 3 4
3N         -  3 3 4 3

1NT  -   kuvvetli eller (zon-şilem)  2 CL ile soruştumaya geçilir. Gelen yanıta bir üst step(röle)
soruşturma devam eder. Genelde Açan tranfer konuşmaları yapar.

Son 4 step yine transferli, 4333 elleri anlatmak için kullanılır.

Yalnızca 2S yanıtı transfer değildir ve minörleri gösterir. 
   

Açanın majoru var

1NT-2CL
2D

1NT-2CL
2H

Sekansları enaz 4 kart major içeren 4432, 5332 veya 4Major-5Minör-22  eller olabilir.  
5Major-4minör-2-2 eller  ile Nt açmıyoruz.

1N –    2 CL
2D -     2 H
2 S       4 pik
2N       4+ CL

3 CL   4+ Karo
3 D     5 kör (büyük kısa)
3 H     5 kör (orta kısa)
3 S     5 kör küçük kısa 

1N      2CL
2 H     2S
2N      4+ trefl
3 CL   4+ karo
3 D     5233
3 H     5323
3 S      5332


1N -  2 CL
2D  - 2H
2S  - 2N
3 CL   Büyük kısa 4 4 2 3
3 D    Küçük kısa 4 4 3 2

1N – 2CL
2D– 2H
2N – 3CL
3D-   2 4 2 5
3H-   2 4 3 4 Büyük kısa
3S-   3 4 2 4 Küçük kısa 

1N – 2CL
2D– 2H
3CL– 3D
3H-  2 4 5 2
3S-   2 4 4 3 Büyük kısa
3NT- 3 4 4 2 Küçük kısa

1N   2 CL    


1N – 2 CL
2S  - 2NT
3CL          5D-4CL-2-2
3D            5CL-4D-2-2
3H            2 3 4 4    büyük kısa
3S             3 2 4 4    küçük kısa

1NT – 2CL
2NT – 3CL
3 D      2 3 3 5
3 H      3 2 3 5
3 S      3 3 2 5
3NT       2 2 3 6

cevapçının 4CLsi  trefl üzerinden KK as sorusu

1N – 2 CL
3CL– 3D
3 H       2 3 5 3
3 S       3 2 5 3
3NT     3 3 5 2
4 CL     2 2 6 3

cevapçının 4D'si karo üzerinden KK as sorusu

 


Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol