KASTAMONU BRİÇ SPOR KULÜBÜ

Pre-emptive konuşmalar ve R.O.N.F

Pre-emptive konuşmalar
ve
 R.O.N.F

 

 

Pre-emptive konuşmalar, 6/7-kartlı uygun kalitede renk ve 5-11 puan gösteren zayıf, 2 ( 2§ hariç ) / 3 seviyesindeki açışlardır.

Eğer el ayrıca 4-kartlı bir major içeriyorsa pre-emptive konuşma yapılmamalıdır. Pre-emptive konuşma, rakibin anlaşmasını zorlaştırmak için yapılır. Partneri zor durumda bırakmamak için pre-emptive konuşma yapmadan önce partnerin pas geçmesini beklemek daha iyidir.

Not: 4© ve 4ª açışları pre-emptive’dir fakat 2 veya 3 açışlarından daha kuvvetli ve iyi dağılım değerlerine sahip olmalıdırlar. 4©/4ª açışlarına atılan kontr uyandırmadır fakat cezaya çevirmenin daha karlı olacağı düşünüldüğünde pas geçilebilir. 5§/5¨ açışlarıda pre-emptive’dir fakat bu açışlara atılan kontr ceza odaklıdır. 
Pre-emptive Konuşmalara Cevaplar 

3 açışı üzerine 15+ puanı olmadıkça partner pas geçmelidir.Zayıf 2 açışı üzerine:  


1.
 2
NT cevabı forsingdir
ve manş ilgisi gösterir (hatta rakip araya girse bile). Açıcı ‘’değerlerini’’ göstermelidir: ör. As veya R’ya sahip bir renk. Ekstra değeri yoksa rengini tekrar eder (eğer çok zayıfsa) veya 3NT ‘ye yükseltir. {Ayrıca 2/1 GF'da kullanılan Ogust

konvansiyonunu da inceleyebilirsiniz}


2. 3NT oynamak içindir.


3. Açıcının rengini yükseltmek davet edicidir fakat forsing değildir.(Aşağıda verilen R-O-N-F konvansiyonunu inceleyin)


4. Yeni renk göstermek (5+kartlı) bir tur forsingtir. Buna karşı açıcı 4-kartlı minör ‘ünü(en azından Q ile başlamalıdır) gösterebilir, 8-11 puan göstererek NT deklare eder ,partnerin rengini destekler ( 3 adet veya onörlü 2 adet kozla) veya kendi rengini tekrarlar (minimum 5-8 puan gösterir).
 

Raise Only Non-Forcing (R-O-N-F) 
Zayıf 2 açışına verilen bir cevaplama metodudur.Hem 2NT hemde yeni renk göstermenin forsing olduğu cevaplarla birlikte kullanılabilir. Bu nedenle partnerin rengini yükseltmek, manş seviyesi altındaki tek non-forsing cevaptır.
 

Zayıf 2 açışı için bir başka detaylı not

Zayıf 2 Açışı

Zayıf iki açışı 7-12 HP ile 6 kartlı iyice bir renk açışı demektir. Hemen hemen 3 ile oyun kaçırıcı olarak yapılan açışları andırır. En temel farklılık, 3 oyun açışındaki kart sayısının 7, iki açışındaki kart sayısının 6 olmasındadır.
 

Konuya tam olarak girmeden önce bu tür bir açışın getireceği avantajları kısaca açıklamaya çalışalım. Birinci oyuncusunuz, kartları dağıttınız ve şöyle bir ele sahip olduğunuzu gördünüz. 

 

s 98

h ARV986

d 98

cl 1076


 

Eğer zayıf iki oynamıyorsanız Pas diyerek daha sonra renginizi söylemeyi umarsınız. Şimdi de konuşmaların şu şekilde geçtiğini varsayalım.
 

S (siz)

W

N

E

Pas

1Nt

Pas

3Nt

Pas???

Pas

Pas

 

İlk konuşmanızda Pas dedikten sonra sıra size tekrar geldiğinde deklarasyon 3 Sanzatü ye gelmiş durumdadır. Şimdi renginizi söylemek bir felaket olabilir. Peki ortak sizdeki bu güzel rengi nereden bilip de atak etsin. Eğer zayıf iki oynuyor olsaydınız bu eli 2 Kör diyerek açacak ve rahatça arkanıza yaslanacaktınız.

Zayıf iki açışlarının bazı avantajlarını kısaca özetlersek :

  1. Ortağa elinizin tipini hemen anlatır.
  2. Açılış ( atak ) rengini gösterir.
  3. Rakiplere, hayatı az da olsa zorlaştırır.

Prensip olarak zayıf iki ile açan kişinin eli 6-3-3-1, 6-3-2-2, 6-4-2-1 olmalıdır. Açıcının elinde beşli bir yan renk veya herhangi bir şigan olmamalıdır. Bunların dışında çok önemli bir prensip de diğer majör rengin dörtlü olmaması gerektiğidir.

 

RENGİN GÜCÜ NE OLMALIDIR?

Bu, esas olarak zon durumuna ve açıcının deklârasyonda oturuş konumuna bağlı olmakla birlikte, ortalama bir zayıf iki açışı, açış rengindeki 5 büyük onör kartın üçü, ya da iki onör kartla birlikte 98 veya 97 kombinasyonuna sahip olmalıdır.

Örnek vermek gerekirse;
 

AR10765

AV9843

DV10432

AR9732

RV9765

RD9732

D109742

K109752


Gibi eller olabilir. Zondaki rakiplere karşı zonda değilsek bu kartlara daha fazla serbestlik tanınabilir. 3. durumda zayıf 2 açışlarına tanınabilecek ek bir serbestlik ise güçlü bir 5'li renk ile zayıf iki açışıdır. Bunun nedeni Pas geçmiş olan ortağın böyle bir açış yapmış olabileceğinizden bilgisi olmasıdır. 3. durumdaki oyuncu şöyle bir elle zayıf 2 Pik açabilir.

 

s RDV105

h R8

d 765

cl V76

 

 

 

 

 

 


Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol