KASTAMONU BRİÇ SPOR KULÜBÜ

Sanzatu Kontratlarına Ataklar

SANZATU KONTRATLARINA ATAKLAR Sanzatu kontratlarına ataklar koz kontratına ataklardan daha farklıdır. Bunun nedeni koz kontratlarında kuplarla ve onör kağıtlarımızla löve almayı beklerken, sanzatu kontratlarında uzun renklerimizi sağlayıp o rengin ufak kağıtları ile löve almayı hedeflememizdir. Sanzatu kontratlarına atak ederken dikkat edilmesi gereken konular şunlardır: 1-Partnerimiz herhangi bir rengi söylemişse o rengi atak etmeliyiz.( Tabii çok sağlam bir rengimiz ve el tutacak bir kağıdımız yoksa ). Partnerin rengine atak ederken hangi kağıdı seçeceğimizi koz kontratlarına ataklar konusunda görmüştük. 2-Genelde uzun rengimizi çıkmaya özen göstermeliyiz. Sanzatu oynarken nasıl deklaran olarak uzun rengimizi sağlayıp o rengin ufak kağıtlarını löve olarak almaya çalışıyorsak defansta iken de aynı mantıkla uzun rengimizi oynarız. 3-Elimizde iyi dörtlü bir renk ve beşli bir renk varken, iyi dörtlü rengi çıkmayı tercih ederiz. Örneğin kör KQJx, pik ise Jxxxx olsun. Bu durumda kör çıkmak pik çıkmaktan iyidir. Çünkü körden löve çıkarma potansiyelimiz çok yüksektir. Halbuki pikten löve çıkarabilmek için partnerde pikten bir kaç onör olması gerekir. Kısaca, KQJx, KQ10x, QJ10x gibi renkleri Jxxxx, Qxxxx gibi renklere tercih etmek gerekir. 4- Zayıf elimiz varsa ve partnerin rengini bulmak için atak edeceksek partnerin bir seviyesinde overcall yapıp yapmadığına dikkat etmeliyiz. Bazı durumlarda elimiz o kadar zayıftır ki partnerin rengini bulmak için kısa rengimizi çıkmayı tercih ederiz. Ancak bunu yaparken şunu göz önünde bulundurmalıyız ki eğer partner bir seviyesinde o rengi overcall edebilme şansına sahipken etmedi ise o renk büyük ihtimalle partnerde iyi değildir. 5- Eğer dummy de uzun ve sağlam bir renk olduğu deklarasyondan biliniyorsa agresif atak etmeyi tercih etmeliyiz. Rakibin löve alabileceği uzun ve sağlam bir rengi varken biz ataktan 5 el almayı denemeliyiz. Çünkü deklaran biz 5 elimizi almadan 9 el alıp 3NT tam yapabilir. Böyle bir durumda onörümüzün en çok olduğu rengi çıkıp partnerde de onör bulmayı ummalıyız. Peki, diyelim ki hangi rengi çıkacağımıza karar verdik; hangi markayı çıkacağımıza nasıl karar vereceğiz? Bu konuda uygulanacak taktikler kısaca şöyledir. 1 – Eğer o renkte en az 3 onörümüz varsa (10 lu ve 9 lu dahil) genelde onör çıkmalıyız.. Bitişik onörler varken (sekans) en büyüğünü çıkarız. Örneğin o renk QJ10xx ise Q çıkarız. Eğer onörlerden ikisi bitişik biri değil ise ( kırık sekans) bitişik olanların büyüğünü çıkarız. Örneğin KJ10xx varken J çıkmayı tercih ederiz. Eğer onörlerin hiçbiri bitişik değilse küçük çıkarız. Örneğin o renk AQ1082 ise küçük (8 li) çıkarız.(4. büyük) 2 – Elimizde 3 ya da daha fazla onör yoksa küçük (4. büyük) çıkarız. Bu renklerde çıkacağımız marka, en büyük markadan başlayarak sayınca 4. sırada gelen markadır. Örneğin, KJ853 ten 5 li, QJ732 den 3 lü çıkarız. **11 KURALI : Eğer partnerimiz uzun renginin 4. büyüğünü çıkarsa atak markasını 11 den çıkarınca kalan sayı dummy, biz ve deklaranda o markadan kaç tane büyük kağıt olduğunu gösterir. Örneğin partner 7 li çıkarsa dışarıda 7 liden büyük 11-7=4 tane büyük kağıt vardır. Dummy de KJ bizde de as ve 10 lu varsa deklaranda 7 li yi geçecek marka olmadığını biliriz. Yani Q, 9 lu ve 8 li partnerimizdedir. Aynı bilgiyi deklaran olarak da kullanabiliriz. ÖRNEKLER 1. KUZEY DOĞU GÜNEY BATI - - 1NT PASS 3NT PASS PASS PASS Atak pik 4 lü. Deneyimler göstermiştir ki herşey eşitken NT kontartlarına minör yerine majör çıkmak daha iyi sonuç vermektedir. Atagı doğu as ile alır ve pike devam eder. Batı 2. piki bırakır (başka antresi olmadığı için) ve partneri kör as ile el tutup pik döndüğünde pik leri çekip kontratı 1 batırır. 2. KUZEY  Q1085  J32 • 85  AKJ6 BATI DOĞU  KJ432  96  76  Q1098 • KJ432 • Q76  2  9874 GÜNEY  A7  AK54 • A109  Q1053 DOĞU GÜNEY BATI KUZEY PASS 1NT PASS 2cl PASS 2h PASS 3NT PASS PASS PASS Atak karo 3 lü. Bu sefer atak karo 3 lü olmalı çünkü dummy stayman yaptığı için 4 tane pike sahip. Ellere baktığımızda deklaran 3. karo alsa bile pik rua ya el vermeden 9 löveye ulaşamadığını görüyoruz. 3. GÜNEY BATI KUZEY DOĞU - - 3 PASS 3NT ALL PASS Atak pik rua. Dummy de uzun ve löve olacak trefller olduğunu bildiğimiz için uzun rengimiz yerine agresif bir atak yapıyoruz. Ellere baktığımızda uzun rengimizi çıktığımızda deklaranın 10 el alabildiğini görüyoruz. Halbuki pik rua atağına deklaran 10 el almadan biz 5 el alıp kontratı 1 batırabiliyoruz.
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol