2/1
2/1 GAME FORCE
Bir seviyesindeki oyun açışlarına; cevapçının, sıçramadan iki seviyesinde renk okuması oyun forsingidir. Ana konvansiyonu da FORSİNG SANZATU’dur. Diğer konuşmalar SAYC’la benzerlik taşır. Kullanacağınız konvansiyonları ortağınızla belirlersiniz. Genel kural; zondan önce durulmaz ve rakip kontursuz oynatılmaz.
2/1 Game Force, sadece birinci veya ikinci pozisyonda ‘1 ’ seviyesinde oyun açtığımızda ve sonraki oyuncunun pas geçtiği durumlarda geçerlidir. Yani ortağımız ‘pass’dan gelmemiş olacak ve sonraki oyuncu araya girmemiş olacaktır. Bunların dışında Standard metodlar uygulanır. Üçüncü veya dördüncü pozisyonlarda majör açılışlarında DRURY (veya reverse drury) konvansiyonu uygulanır.
2/1 GF’ nin geçerli olduğu sekanslar aşağıdaki gibidir:
1D açışı üzerine 2CL
1H açışı üzerine 2CL-2D
1S açışı üzerine 2CL-2D-2H
Görüldüğü gibi,1trefl üzerine sıçramadan 2seviyesinde deklere verilemeyeceğinden, trefl açışı üzerine GF uygulanmaz.
Sistem şu prensibe göre çalışır: Cevapçı iki seviyesinde yeni renk okuduğunda ve mümkün olan en düşük seviyede Deklere verdiğinde ortaklığın zona yükselecek yeterli kuvveti var demektir.
1 S 2 D (2/1Game Forse 13+)
2H 2S (Cevapçı, 3’lü pik ve zon için yeterli puan vaat etmektedir.)
1S 2X (2/1Game Force 13+ HCP, zon forsingi )
2 S
2/1 GF sistemi içinde cevapçının reversesi de oyun forsingine sahip(11+)kuvvet gösterdiğinden, cevapçı oyun forsingine sahip eli olmadığında, daha uzun karo rengini atlayarak 4’lü majörünü okur.